Deset velikih kompanija koje kontrolišu svetsku potrošnju
Najprodavaniji proizvodi široke potrošnje na globalnom nivou su proizvodi samo deset industrijskih giganata.
Kompanije "Koka-kola", "Nestle", "Dženeral Mils", "Džonson i Džonson", "Kelogs", "Kraft", "Mart", "Pepsiko", "Prokter i Gembl" i "Unilever" su carstva koja vladaju našim frižiderima i našim ormarima, navodi se na sajtu Redi koji je napravio kartu najuticajnijih firmi na svetsku potrošnju.
Najprisutniji proizvodi tokom doručka su "Korfleks" i "Neskafe", najprodavaniji šampon je "Hed end Šolder" a gel za tuširanje koji se najčešće koristi je "Dav".
Najprodavanija pasta za zube je "Oral B", a farmerice "Dizel". A svi oni su na posredan i neposredan način u vezi sa najutacajnijim svetskim kompanijama.
Krema za lice "Viši" na primer pripada "Lorealu" ali koji je 30 odsto u vlašništvu "Nestlea". "Oranžina" je vlasništvo "DrPeperSnejpla" a koja je ćerka kompanija "Kadberija" koji je pak u vlasništvu "Krafta".
Dakle svi ovi primeri pokazuju da su dest nabrojanih industrijskih giganata na posredan i neposredan način povezane sa najprodavanijim proizvodima koji su u svakodnovnevnoj upotrebi širom sveta.
Zato se treba zapititati da li su takozvana slobodna tržista istinski slobodna ili su slobodni jedino oni koji na njima rade šta im se prohte, zaključuje se u tekstu objavljenom na sajtu Redi.